Aktualności

Uwaga na oszustów działających metodą „NA PRACOWNIKA BANKU”

Data publikacji 21.12.2023

Zanim udostępnisz dane wrażliwe lub kody BLIK osobie podającej się za pracownika banku, upewnij się czy aby na pewno osoba z którą rozmawiasz jest tym za kogo się podaje. Jeśli tego nie zrobisz i twoje dane trafia w ręce oszustów, możesz być pewien, że twoje konto zostanie szybko wyczyszczone.

Z taką sytuacja spotkał się 19 grudnia br. 32-latek z gminy Kazimierz Biskupi. Myśląc, że prowadzi rozmowę z pracownikiem swojego banku, udostępnił kody BLIK i stracił w ten sposób ponad 10 tysięcy złotych.

Oszust był bardzo przekonujący - wmówił 32-latkowi, że doszło do włamania na jego konto bankowe, a następnie do próby wypłaty zgromadzonych na nim środków finansowych. By nie stracić swoich oszczędności, mężczyzna musiał wygenerować nowe kody BLIK i podać je pracownikowi banku. Myśląc, że w ten sposób chroni swoje pieniądze, nieświadomie pomógł oszustom wyprowadzić z konta ponad 10 tysięcy złotych.

Policja ostrzega by nie ufać osobom, które przez telefon podają się za pracownika banku lub innej instytucji i pytają nas o nr konta, nr karty bankomatowej, nr PESEL czy też nr kodu BLIK. Jeśli nie jesteś pewien z kim rozmawiasz – rozłącz się! Następnie udaj się do najbliższej siedziby banku lub zadzwoń na oficjalną infolinie i zweryfikuj, czy podane informacje są prawdziwe.

Każdy może stać się ofiarą tego typu przestępstwa, dlatego ważne jest, by nie postępować pochopnie i być świadomym tego jak działają oszuści.

Powrót na górę strony